Corona - Veel gestelde vragen

Veel gestelde vragen coronavirus

 

Helaas heeft het coronavirus nog steeds een grote invloed op ons en spelen er onder onze gasten veel vragen en zorgen. Strandcamping Corfwater volgt de ontwikkelingen van het RIVM op de voet en neemt passende maatregelen voor de veiligheid en hygiëne van personeelsleden en gasten.

Wij begrijpen het dat dat u als vakantiegast vragen heeft. Deze hebben de veel gestelde vragen hieronder opgesomd. Heeft u aanvullende vragen, dan staan wij u graag te woord via ons e-mail adres contact@corfwater.nl.

 

 

Kan ik nog op vakantie vanwege het coronavirus (COVID-19)?

Vanaf 12 maart 2021, 12.00 uur is onze camping weer geopend. De sanitaire voorzieningen zijn normaal geopend (het kleine toiletgebouw bij veld H zal vanaf 1 april 2021 weer openen). We staan in nauw contact met de lokale instanties (GGD), de brancheorganisatie en gemeenten die ons op de hoogte houden van (lokale) ontwikkelingen omtrent het virus.

De basisregel is dat u uitsluitend met eigen huishouden mag kamperen. Een huishuiden dient voorzien te zijn van een inschrijving op hetzelfde adres. Het is met meerdere huishoudens niet toegestaan op dezelfde plek te kamperen. 

 

Daarnaast dragen we, zoals u gewend bent, zorg voor een goede hygiëne op onze locaties. Het virus verspreidt zich vooral via hoest- en niesdruppeltjes die kort in de lucht hangen. Buiten het lichaam overleeft het virus maar kort. Wie geen symptomen vertoont, vormt amper besmettingsgevaar. Uiteraard volgen wij de ontwikkelingen op de voet en volgen we hierin de adviezen van het RIVM en hebben we extra aandacht voor:

 

-            Het schoonmaken van de verblijfsruimte en de zogenoemde “handcontactpunten” als lichtknopjes, nachtkastjes en deurklinken/knoppen worden met professionele middelen gereinigd.

-            Het wassen van linnen gebeurt op professionele wijze (temperatuur >60 graden) waardoor virussen niet overleven.

 

Kortom; u loopt geen extra risico tijdens uw verblijf c.q. overnachting en kunt zorgeloos van uw verblijf genieten.

 

Wat kunt u zelf doen?

Het is belangrijk om de standaard maatregelen op te volgen die gelden bij een “normale” griep en verkoudheid, namelijk:

-            Een begroeting op een andere wijze dan een hand, knuffel of kus te geven is prima;

-            Was uw handen regelmatig langer dan 25 seconden met water en zeep;

-            U dient ten allen tijden 1,5 meter afstand te houden tot anderen;

-            Hoest en nies in een papieren zakdoek of aan de binnenkant van je elle boog;

-            Gebruik papieren zakdoekjes en gooi deze daarna weg;

-            Meldt u meteen als iemand ziek is door telefonisch contact op te nemen met de plaatselijke huisarts en informeer receptie van onze camping.

-            Telefoon receptie: +31 226 381 981

-            Telefoon plaatselijke huisarts: drs. T.J.H. van Esch, Zijperweg 28, Petten, +31 226 381 460

 

Kan ik mijn vakantie annuleren en mijn geld terug ontvangen?

Indien u uw vakantie wilt annuleren gelden de RECRON annuleringsvoorwaarden, zoals terug te vinden op https://www.corfwater.nl/algemene-huurvoorwaarden. Wij kunnen uw vakantie helaas niet gratis annuleren.

 

Welke annuleringsvoorwaarden zijn van toepassing?

Bij annuleringen gelden de RECRON voorwaarden zoals terug te vinden op https://www.corfwater.nl/algemene-huurvoorwaarden

 

Ik wil mijn vakantie annuleren en gebruik maken van mijn annuleringsverzekering

We zouden het erg spijtig vinden dat u uw vakantie zou annuleren. Mocht u uw verblijf willen annuleren en hiervoor uw annuleringsverzekering willen inroepen, raden wij u aan vooraf contact op te nemen met uw verzekeraar. De voorwaarden verschillen namelijk per verzekeraar.

Heeft u uw annuleringsverzekering geboekt via onze camping? Dan is meer informatie ook te vinden op https://www.europeesche.nl/nieuws/coronavirus-vraag-en-antwoord.

 

Kan ik mijn vakantie omboeken?

Indien u woonachtig bent in een land waar een negatief reisadvies naar Nederland van toepassing is bieden wij uit coulance voor de boekingen met aankomstdatum tot 1 mei 2021 de mogelijkheid om de boeking te verplaatsen naar een nieuwe periode tussen 1 juni 2021 en 30 oktober 2021.

Voor voorseizoens en seizoensplaatsen wordt deze regeling niet aangeboden. Voor aankomsten na 1 mei 2021 is er (nog) geen coulance regeling van toepassing.

 

Wat gebeurt er met mijn reservering als de camping moet sluiten of de sanitaire voorzieningen gesloten zijn

Indien onverhoopt de camping of het sanitair vanuit regelgeving gesloten wordt, nemen wij vanzelfsprekend contact met u op. In dat geval ontvangt u een voucher of kunt u uw vakantie verplaatsen.

 

Hoe zit het met de avondklok?

Tot en met 31 maart 2021 is een avondklok van toepassing. U mag dan zonder dringede reden niet naar buiten. Wij adviseren u dringend om u aan deze avondklok te houden. Het is daarom niet mogelijk om na 20.45 uur in te checken.

De sanitaire voorzieningen blijven ook tijdens de avondklok geopend.